Audi 80 B2
Az 1978 és 1986 között gyártott sorozat már nem az első ezen a néven. De talán ez a legkevésbé jellegzetes és épp ezért ennek a legkisebb az esélye arra, hogy valaha is igazi oldtimer váljék belőle. Króm alig, csak a nagy műanyag lökösök. Az oszlopok viszont még jellemzően vékonyak, az egésznek van valami békebeli balatoni hangulata. A műszerfal többféle színű lehet: fekete, barna, kék, vaj és a tuningőrülteknek köszönhetően esetleg még narancs, bolyhos is. Jó kis kocka, dobozos forma ez is, mint a Jetta I.
A modellnek ezen változatából nőtt ki sokak álma a kupé és az S1-es Quattro, amivel Michele Mouton a Pikes Peak-en versenyt nyert. Igen, ez az autó egy korszak királyának árnyékában hordta a német kisgyerekeket iskolába, és a szüleiknek valószínűleg még nem volt akkora arca, mint a mai magyar Audi tulajoknak, mert akkor Ingolstadt épp a VW konszern egy aprócska mellékhajtása volt, igaz saját fejlesztési kapacitással, de a szelepfedélen akkoris ott virított mindkét logo. Ahogy a kilincstől a visszapillantóig sok alkatrész egyezik és egyezett az I és II Golfokkal. A Giorgetto Giugiaro által tervezett kasztniból egyébként majdnem 1,7 millió darabot gyártottak. Motorja lehet a vw-csoportnál gyártottak bármelyike, de más beépítési móddal, aprró változtatásokkal, mint pl. az olajteknő, vagy az olajszűrő. Az üzemanyagturizmus idején a keleti végeken nagy tankja miatt kedvelt munkaeszköz is volt kis hazánkban. De pakolták bele bőszen portékáikat a vásározók is. Ma már elvétve láthatunk belőle egy-egy szép példányt. SAJNOS...